menu-line
Blog Image
Sosyal Ticaret Nedir: 2024'te Trendler, Zorluklar ve Fırsatlar

Son 20 yılda, özellikle internet ve cep telefonlarının yaygınlaşmasıyla yepyeni bir iletişim dili geliştirdik. Sosyal medya ise bu yeni dilin en önemli araçlarından birine dönüştü. Elimizden düşürmediğimiz telefonlarımız, paylaşmaya ve başkalarının yaptıklarına dair merakımız sosyal ilişkilerimizi değiştirirken, markalar da bu yeni alışkanlığı pazarlama stratejilerinin merkezinde konumlandırdı.

#Influencer_Pazarlama

4 dakika

Son Güncelleme: Şub 21, 2024

Blog Image

Blog İçeriği

Sosyal Ticaret Stratejisi Nasıl Oluşturulur?

Sosyal Ticaretin Avantajları Nelerdir?

Sosyal Ticarette Karşılaşılan Zorluklar Nelerdir?

2024 Yılında Sosyal Ticarette Bizi Neler Bekliyor? Trendler, Yeni Teknolojiler ve Daha Fazlası

Fenomen Pazarlaması Daha Önemli Hale Gelecek

Paylaş

KopyalaCopyIcon
KopyalaCopyIcon

Paylaş



Sosyal ticaret (S-Ticaret ya da Social Commerce), bu yeni iletişim çağının en popüler pazarlama ve satış araçlarından biri. Sosyal ticaret; Facebook, Instagram veya Pinterest gibi sosyal medya platformlarının milyarca kullanıcısına ulaşmak isteyen markaların, bu mecraları sadece reklam için değil, satış için de kullanmasıyla gelişti. Geleneksel e-ticaret ile sosyal medyayı birleştiren sosyal ticaret, dinamik ve etkileşimli bir alışveriş deneyimi ile öne çıktı.


Markaların artan rekabette öne geçmesi için etkili bir araç olan sosyal ticaret, özellikle daha kişisel ve etkileşime dayalı bir alışveriş fırsatı yaratarak, onlarca marka arasından sıyrılarak fark yaratmak için birçok farklı stratejiye dayanıyor. Dijital pazarlama stratejilerinin merkezine oturmaya başlayan sosyal ticaret ile birçok marka e-ticaret platformlarını ile sosyal medya platformlarını birleştirmeye çalışıyor.


ss


Sosyal Ticaret Stratejisi Nasıl Oluşturulur?


Sosyal ticaret, sosyal medya platformlarından ürün/hizmet satmak, daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşmak ve başarılı bir marka algısı yaratmak için birçok fırsat sunar. Bu yeni nesil alışveriş deneyimini geliştirmek için birden çok faktöre dikkat edilmesi gerekir. Sosyal ticaret stratejisi oluştururken, öncelikle doğru platformların seçilmesi, organik etkileşimi artıracak içeriklerin üretilmesi ve müşteri ilişkilerinin yönetilmesi oldukça önemlidir. Etkili bir sosyal ticaret stratejisi oluşturmak için gereken adımları şöyle sıralayabiliriz;
  • Kampanyalar oluşturun
  • Sosyal medya kanallarınız aktif kullanın
  • Özellikle reklamlarda detaylı hedefleme yapın
  • Takipçilerinizle etkileşime geçin
  • Müşteri iletişimini kolaylaştırın
  • Değişime ayak uydurun
  • Mağazanızı güncel tutun
Sosyal ticaret satışları için en etkili platformlar arasında Instagram, Facebook, Twitter, Pinterest, TikTok ve Snapchat gibi platformlar yer alır. Her biri milyonlarca üyeye sahip bu mecralar, ürün ve hizmetlerin tanıtımı, etkileşimi ve satışını gerçekleştirmek için birçok farklı imkân sunar. Özellikle görsel ve video içerikler sayesinde hedef kitleye ulaşma ve etkileşimi artırma imkânı artar. Bu platformlar, sosyal ticaret stratejilerinin uygulanması için geniş bir kullanıcı tabanına erişim sağlayarak, satışları artırma potansiyeline de sahiptir.


ss


Sosyal Ticaretin Avantajları Nelerdir?


Kıyafet alışverişinden yemek siparişine, doktor randevusundan online eğitime birçok ihtiyacımızı telefonlarımızla gidermeye başlamamızın üzerinden çok yıllar geçmedi. Ancak hem Türkiye’de hem de dünyada nüfusun önemli bir kısmı için bu durum çok olağan ve sıradan bir alışkanlık haline gelmeyi başardı. Günlük telefon kullanımımızın büyük bir bölümünü sosyal medya uygulamalarına ayırdığımızı da göz önüne alınca, sosyal ticaretin sunduğu avantajlar da artıyor. Marka ve işletmeler için sosyal medya platformlarından satış yapmanın avantajlarını şöyle sıralayabiliriz:


Geniş Kitlelere Ulaşma

Sosyal medya platformları, geniş bir müşteri tabanına erişim sağlayarak potansiyel müşteri kitlesini artırır.


Etkileşimi Artırma

Müşteriler, platformdan ayrılmadan ürünlerle etkileşim kurabilir, bu da marka ile müşteri arasındaki ilişkiyi geliştirir.


Satışları Artırma İmkânı

Sosyal ticaret, doğru strateji ve hedefleme ile satışları artırma potansiyeline sahiptir.


Düşük Maliyetler

Reklam maliyetlerini azaltır, pazarlama maliyetlerini düşürür. Ayrıca, daha iyi bir hedef kitle belirlemeye olanak tanır.


Müşteri Etkileşimi

Markalar, müşterileriyle etkileşim kurarak güçlü ve uygun fiyatlı bir satın alma stratejisi oluşturabilir. Bu da kişiselleştirilmiş bir deneyim yaratır.


Kullanıcı Yorumları ve Geri Bildirimleri

Müşteriler, ürün ve hizmetler hakkında sosyal medya üzerinden yorum yapabilir. Bu yorum ve geri bildirimleri iyi değerlendirip analiz ederek, hem marka imajı olumlu olarak geliştirilebilir hem de müşterilerin beklentileri doğrultusunda ürün ve hizmet geliştirilebilir.


ss


Sosyal Ticarette Karşılaşılan Zorluklar Nelerdir?


Sosyal ağ sitelerinin yükselişiyle önemli ölçüde gelişen sosyal ticaret, modern bir dijital pazar yeri haline geldi. Tüketiciler için sosyal ticaret;


Daha kolay alışveriş yapma deneyimi, Markalar arası rekabetten yararlanarak ürün veya hizmeti daha ucuza alma şansı,Tercihlere göre kişiselleştirilmiş bir sürece olanak tanır. Üstelik, arkadaş ve influencer'lardan gelen yorum ve öneriler gibi sosyal kanıtlar da karar verme sürecinde yardımcı olur.


Ama rekabetin arttığı ve trend değişimlerinin çok hızlı gerçekleştiği bu çağda, işletmeler için sosyal ticaretin birçok farklı zorlayıcı yönü de var.


Bu zorluklardan belki de en büyüğü sürekli değişen algoritmalar. Marka ve işletmeler, sosyal medya algoritmalarındaki değişikliklere ve platform politikalarına sürekli uyum sağlamak zorunda. Ayrıca, gündeme uygun, ilgi çekici içerik oluşturmak ve sürekli yaratıcı olmak da yıpratıcı bir süreç olabilir. Ürün tanıtımı ile organik içerik arasındaki ince çizgiyi aşmamak ise her zaman çok kolay olmayabilir. Sadece satışa odaklanan içerikler tüketicileri uzaklaştırabilir.


Veri gizliliği ve güvenliği de endişe verici konular arasında. Kişisel verilerin nasıl kullanıldığına ve saklandığına dair artan denetimlerle, işletmelerin düzenlemelere uyum sağlaması ve tüketici güvenini koruması gerekir. Ancak, artan siber saldırılar bunu çok karmaşık hale getirebilir.


2024 Yılında Sosyal Ticarette Bizi Neler Bekliyor? Trendler, Yeni Teknolojiler ve Daha Fazlası


Geçtiğimiz 5 sene öne çıkan teknolojik yenilikler, sosyal medya deneyimini, dolayısıyla da sosyal ticareti büyük ölçüde etkileme potansiyeline sahip. Birçok önemli uzman, geleceğin çok daha kişiselleştirilmiş bir alışveriş fırsatı sunacağı konusunda hemfikir. Sürekli gelişen algoritmalar ve gelişen veri teknolojileri, her bir müşteri için yeni bir sanal dünya kurmayı mümkün kılmaya başladı bile.


Apple ve Meta şirketlerinin öncü olmaya çalıştığı artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) gibi teknolojiler de dijital alışverişte yepyeni kapılar açılmasını sağlayabilir.


Üretken Yapay Zekâ, (Generative AI) ise özellikle son yılların en önemli ve heyecan uyandırıcı teknolojik gelişmelerinden biri. Yapay zekâ, genelde e-ticareti, daha özelde ise sosyal ticareti çok daha müşteri odaklı hale getirebilir. Müşteri ilişkilerinden ürün önerilerine, baş döndürücü hızda gelişen yapay zekâ araçları, çok yakın gelecekte hayal dahi edemediğimiz etkilere sahip olabilir.



ss



Fenomen Pazarlaması Daha Önemli Hale Gelecek


Son olarak, fenomen (influencer) pazarlaması, sosyal ticarette önemli bir rol oynamaya devam edecek. Fenomenlerin tüketici üzerindeki etki gücü ve kurdukları bağ, marka ve işletmeler için oldukça önemli. Yeni dönemde özellikle mikro fenomen denilen, daha küçük bir takipçi kitlesine hitap eden ancak daha yakın bağ kuran fenomenler, markaların sosyal ticaret stratejilerinin merkezinde yer alacak.



Kaynaklar: 1, 2, 3


Papel Bülten’e abone ol.

Finans dünyasındaki gelişmelerden ve Papel yeniliklerinden haberdar ol.

Gizlilik Politikası'nı‎‎ kabul ediyorum